4. VSESLOVENSKI TURISTIČNI START-UP VIKEND

0

Med 12. in 14. aprilom 2024 je v kamniškem KIKštarterju potekal že 4. Vseslovenski turistični start-up vikend, dogodka smo se udeležili tudi trije predstavniki JKK z novo idejo o projektu IZVIRSKE POTI V DOLINI KAMNIŠKE BISTRICE, Rajko Slapnik, Benjamin Lap in Katja Hrib.

Turistični start-up vikend se je začel v petek, ko smo se zbrali v prostorih KIKštarterja na lokaciji nekdanje smodnjišnice, ta dan smo se seznanili z navodili glede predstavitve projekta katerega smo začeli pripravljati naslednjega dne. Pridružili so se nam tudi mentorji, predstavniki uspešnih podjetij in organizacij, ki so nam bili v veliko pomoč pri razvijanju svojih idej, to so: Dejan Ristič (Javni zavod Turizem Ljubljana), Grega Ugovšek (ETC ADRIATIC, doživljajski turizem, d.o.o.), Janez Skok (Maister Brewery), Katarina Adam (Terme Snovik), Ksenija Mravlja (Beer Way Slovenia  | Pot piva Slovenija), Luka Svetec (Zavod za turizem in šport Kamnik), Matjaž Jug (ETC ADRIATIC, doživljajski turizem, d.o.o.), Matej Kalan (Agencija Forward), Mojca Štepic (LAS Srce Slovenije), Nika Škrjanec (KIKštarter), Nina Peče Grilc (Zavod Škrateljc), Sandi Muheljić (Kava na Domu), Tomaž Štefe (Velika planina d.o.o.).

V enem samem vikendu smo pridobili ogromno dragocenih informacij, ki bodo nedvomno služila kot vodilo za naš prihodnji razvoj projektov. Med njimi izstopa poudarek na nujnosti razumevanja ciljne publike in trga, pri čemer se je izkazal pomen prilagajanja na njihove specifične zahteve in želje. Mentorji so nam predstavili pomembne dele našega trga ter izpostavili možnosti za inovativne pristope in izboljšave. Poleg vseh novosti smo ugotovili velik pomen sodelovanja in mreženja v poslovnem svetu. Srečanja s predstavniki uspešnih podjetij in organizacij so nam prinesla dragocene izkušnje in povezave, ki bi jih sami verjetno nekoliko težje navezali, prav tako tudi sodelovanje z ostalimi udeleženci dogodka s katerimi smo izmenjali svoje izkušnje in tako prišli do novih idej. Na koncu ne gre spregledati pomena vztrajnosti in prilagajanja v podjetniškem svetu. Kljub neodobravanju in ostalimi ovirami v razvoju naše ideje smo se naučili, kako pomembno je ostati osredotočen na svoje želje ter hkrati iskati rešitve in prilagoditve, namesto da bi obupali ob prvih kritikah.

KAKO SO POTEKALE DELAVNICE Celoten projekt je potekal tako, da smo za začetek izpolnili t.i. „canva‟ tabelo v katero smo vnesli osnovne podatke, iz te pa smo nato črpali informacije in izdelali celotni poslovni načrt, od osnovnega opisa produkta do končnega finančnega izračuna. Svoje projekte smo nato večkrat predstavili mentorjem, ki so podali kritiko. Projekt smo v dveh dneh izpilili do podrobnosti kar nam je na končni predstavitvi pred ocenjevalci: Tomažom Lahom (Nektar Natura d.o.o.), Jankom Čevko (Podjetniški klub Kamnik), Lukom Svetecem (Zavod za turizem Kamnik) in Dejanom Rističem ( Zavod Turizem Ljubljana) v nedeljo prineslo 3. mesto in denarno nagrado v vrednosti 300€.

Na predstavitvi smo predstavili idejo o več krajših poteh v dolini Kamniške Bistrice, pri tem smo se oprli na že ustaljeno traso v okviru projekta Mreža vodnih poti KSA, predelali pa smo jo v 4 krožne poti: Spodnja izvirska pot (10.1km, 185 m.v.r), Zgornja izvirska pot (7,8km, 185 m.v.r), Velika izvirska pot (17,11km 185 m.v.r) in Mala izvirska pot (4,8km, 117 m.v.r). Slednja verzija, Mala izvirska pot je predstavljala naš končni projekt s katerim smo želeli predstaviti učno pot namenjeno Šolskim skupinam, družinam in enodnevnim turistom. Pot bi bila na izvirih opremljena s koriti ali žlebovi ter skodelico za zajem vode, ob njih bi bila manjša tabla z osnovnim opisom ter QR kodo katera bi vodila na našo spletno stran, kjer bi bile podane poleg opisov tudi meritve fizikalno-kemijskih, kemijskih in mikrobioloških analiz. Da bi bila pot zanimiva tudi mlajšim otrokom bi dodali igralne elemente na temo izvirske vode. Kot širši del pohodniške poti pa bi vsak izvir imel svoj žig ki bi bil vključen v neke vrste vodno transverzalo. Dodatna tržna ponudba tematske poti bi bila vodenje skupin ter delavnice na temo pitne vode, prodaja promocijskih in učnih izdelkov (Skodelic, steklenic za vodo, zemljevidov, publikacij in transverzalnih dnevnikov). Ker pa sama pot nosi močno okoljevarstveno noto, bi sredstva zaslužena s tržno dejavnostjo uporabili za nadaljnji razvoj projektov širom Slovenije v povezavi z ozaveščanjem pomena čiste pitne vode in podzemlja.

Predstavitev je bila iz naše strani izredno uspešna saj na začetku zaradi neprofitnosti projekta sam koncept niti ni sodil toliko v podjetniško okolje pa vendar smo s skupnimi močmi uspeli poiskati kompromis, ki med drugim prinaša tudi finance za nadaljne ozaveščanje ljudi o pomena pitne vode in družbeni odgovornosti, saj nam dobrina, ki je vir življenja pomeni veliko brez nje ni obstanka kot tudi nebi bilo prenekaterih uspešnih podjetniških zgodb, katere so denimo nastale prav na Vseslovenskem start-up vikendu v preteklih letih. To so projekti preteklih let: GO Climb, Turistična agencija Greentovci, Divje kuharije s Katjo Rebolj, Gugalnice velikanke na Veliki planini, Gozdna doživetja v Termah Snovik, Pot piva in svobode ter prodajalna Pir pr’ debeluh.

Za konec se zahvaljujemo ekipi KIKštarterja katera nam je omogočila razvoj naše ideje, velika zahvala na tem mestu pa gre tudi Katji Hrib katera se nam je priključila na petkovi uvodni predstavitvi, le ta nam je z izkušnjami na uspešnih poslovnih projektih katere je v preteklosti že izvedla odprla nekoliko širše obzorje podjetniškega sveta. Izkušnja sodelovanja je bila tako res odlična, navezali smo kar nekaj novih stikov in kar je najpomembnejše uspeli prepričati komisijo v našo uspešnost s čimer smo osvojili 3. mesto ki nam pomeni veliko zaupanje v naše delo. Veselimo se nadaljnjega sodelovanja na raznih projektih kot tudi želje, da nam v bližnji prihodnosti uspe vzpostaviti učne poti ob čisti izvirski vodi, v samem osrčju Kamniško-Savinjskih Alp.

Ostali udeleženci dogodka in njihove ideje: 1. mesto Suzana Zupin in Marjan Božič s projektom Deci in dilca, 2. mesto Mojca Žalik z delavnico izdelave tradicionalne lončene slovenske potičnice, Mateja Koren in Pia Kleva Delavnice Čuječnosti, Boštjan Trpin Glamping za adrenalinske navdušence v Cerknem, Andrej Curk z blagovno znamko Divinium-Vinski velnes, Matevž Kirbus z projektom za izvedbo večjih športnih dogodkov na območju Kamnika in KSA, Tatjana Bizjak Bravooo spletna stran za rezervacijo delavnic in tečajev. Več o ostalih projektih si lahko preberete na eni od strani katerih povezave so na dnu članka.

Jamarski klub Kamnik smo predstavljali: Rajko Slapnik, Benjamin Lap in Katja Hrib

Zapis in PP predstavitev: Benjamin Lap

Fotografija na naslovnici in logotip dogodka: KIKštarter https://www.facebook.com/coworkingkamnik?locale=sl_SI

ČLANKI V POVEZAVI Z DOGODKOM NA DRUGIH STRANEH:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja